دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
در گفتگو با آوای خزر عنوان شد؛

توقف ۵۰ سال حکومت زباله در ذغال‌سنگ البرز مرکزی

توقف ۵۰ سال حکومت زباله در ذغال‌سنگ البرز مرکزی
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: فعالیت کارخانه ذغال‌سنگ البرز مرکزی پس از ۵۰ سال، به دلیل ایجاد آلودگی محیط زیستی و عدم پاسخگویی جدی به اخطار‌های متعدد جهت ساماندهی وضع موجود، تا انجام ضوابط اعلام‌شده متوقف است.

به گزارش آوای خزر از ساری، دکتر عطاالله کاویان صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: فرآیند تولید در کارخانه ذغال‌سنگ البرز مرکزی سوادکوه قدیمی است و نمی‌تواند حداکثر کنسانتره را از ماده اصلی استخراج کند بنابراین درصد قابل توجهی (حدود ۵۰ درصد) از آن باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: طی سالیان گذشته، یک شرکت دانش‌بنیان برای استخراج باقی‌مانده این مواد معدنی از روی باطله‌ها و پسماند اقدام کرد و توانست تا حدود ۲۵ درصد ذغال را استخراج کند، اما پس از مدتی بنا به دلایلی انصراف داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه تفاله‌های کارخانه باید به صورت خشک بیرون بیاید تا محیط زیست را آلوده نکند، گفت: حمل و رهاسازی تفاله‌ها کنار رودخانه تلار تخلف بود و گرچه اقداماتی انجام شد، اما کارساز نبوده است.

کاویان با اعلام اینکه در سالجاری سه بار به این کارخانه اخطار دادیم، اضافه کرد که همکاری محیط زیست با این واحد معدنی خوب بوده است و حتی آخرین اخطار را در شهریورماه داشتیم و به شرکت اعلام کردیم که مکان دپوی پسماند معدنی را ساماندهی و یا مکان جدید دیگری را تعیین کند، اما توجهی به اخطار‌ها نشد.

وی ادامه داد: در پی اعتراضات مردمی و آلودگی رودخانه تلار به حدی که آخرین تصویر از سیاه‌شدن آب رودخانه رسانه‌ای و گلایه‌مندی‌هایی را ایجاد کرد؛ لذا با هماهنگی دادستانی، فعالیت کارخانه ذغال‌سنگ البرز مرکزی پس از ۵۰ سال فعالیت متوقف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اخطار‌های داده شده طی سالیان و امسال که نهایت همکاری نیز صورت گرفت تا ساماندهی انجام بگیرد و نگرفت، لذا فعالیت مجدد این واحد معدنی منوط به ساماندهی وضع موجود است.

کارخانه ذغال‌سنگ البرز مرکزی سوادکوه از سال ۱۳۵۳ فعالیت خود را آغاز کرده و یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های ذغال‌سنگ ایران است. این شرکت ذغال‌سنگ کک‌شو خام را از بخش خصوصی خریداری و پس از فرآوری و تبدیل به کنسانتره از طریق خط آهن سراسری یا حمل و نقل جاده‌ای به کارخانه‌های ذوب آهن اصفهان و کک‌سازی اراک ارسال می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

خبرنگار: آزاده بابانژاد | دبیر: آزاده بابانژاد
نظرات شما